"duvarları yıkarız"
"O duvar O duvarınız Vııızz gelir Bize Vııızzzz." Nâzım Hîkmet Ran (NHR)
"duyan da okur; duymak için kör olmak mı lâzım?" "kör olmada gör beni"
"Robin hood bugün yaşasaydı medyadaki tekelleşmeyi bir numaralı düşman olarak görürdü" 15 05 2010 cannes film festivali Russel Crowe
"aslında robin hood yok cesur yürek var Robin Hood does not actually have a brave heart" Mel Gibson 07 01 2011 cuma
azsonra.blogspot.com
6 Aralık 2014 Cumartesi
19. Milli Eğitim Şurası Genel Kurulu'nda, ilkokul 1,2. ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması benimsendi 06 Aralık 2014 ANTALYA
19. Milli Eğitim Şurası Genel Kurulu'nda, ilkokul 1, 2. ve 3.
sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ilkokul 1,
2. ve 3. sınıflar için hazırlanacak din kültürü ve ahlak bilgisi dersi
öğretim programlarında da çoğulcu anlayışa yer verilmesi önerisi
benimsendi.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı başkanlığında
toplanan 19. Milli Eğitim Şurası Genel Kurulu, "Öğretim Programları ve
Haftalık Ders Çizelgeleri", "Öğretmen Niteliğinin Arttırılması", "Eğitim
Yöneticilerinin Niteliğinin Arttırılması" ve "Okul Güvenliği"
konularının ele alındığı komisyonlarda kabul edilen önerilerin
oylamasına başlandı.
Bakan Avcı, Divan Başkanı sıfatıyla grup
kararlarının oylamasına geçmeden önce şura gündem konularıyla sınırlı
olmak koşuluyla, isteyenlerin önergelerini 3 imzalı bir şekilde
sunulması için 10 dakikalık süre tanıdı.
Avcı, tüm şura
üyelerine, öğretmenlere, velileri ve öğrencilere teşekkürlerini sundu.
Şuranın basında yoğun ilgi gördüğünü vurgulayan Avcı, şöyle konuştu:
"Dün bir televizyon kanallarında bilgi verirken şura kararlarının
tavsiye niteliğinde olduğunu söyleyince bazı şura üyesi arkadaşlarımız
biraz takıldılar, benim o tavsiye vurgusunu biraz fazla yaptığımı
düşünmüş olmalılar herhalde. Ama yasal olarak öyle. Şura yönetmeliği ve
burada alınan kararların isteriz ki mümkün olan en yüksek düzeyde hayata
geçirilsin. Ama bazı kararlar, olabilir ki bugünkü koşullar itibarıyla,
tam da istendiği gibi hayata geçirilmesi mümkün olmayabilir. Ama bir
ideali işaretlemesi bakımından onlar da bizim için makbuldür. Neticede
Bakanlığın ayrıca kendi değerlendirmesi de şura yönetmeliğinin bir
gereğidir."
Genel Kurul'da ilk olarak "Öğretim Programları ve
Haftalık Ders Çizelgeleri"ni ele alan komisyonun kararları üzerinde Şura
üyeleri görüşlerini dile getirdi.
Programın oyun temelli
olması, programda değerler eğitimine yer verilmesi, okul öncesinden
itibaren yetenek gelişiminin izlenmesi, okul öncesi ve ilkokulda
kullanılan eğitim aracı metinlerinde kendi kültürümüze ait literatüre
(masal, hikaye, fabl, şiir vb.) yer verilmesi, okul öncesi
eğitimde, öğretim programlarının çocukların özgüven becerilerini ve
birey olma bilincini geliştirmeye dönük olması, öğretim programlarında
yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik kazanımlara yer
verilmesi, okul öncesi eğitimde uygun enstrümanlarla Türk müziği
çalışmalarına yer verilmesi, düzeylerine uygun spor etiklerine
verilmesi, Türkçe'nin doğru bir şekilde kazandırılması, okul öncesi
eğitimde tekli öğretime geçilmesi önerileri kabul edildi.
İlkokul kademesinde "zorunlu din dersi"
Okul öncesine ilişkin önerilerin ele alınmasından sonra komisyonda ilkokul kademesine ilişkin öneriler ele alındı.
İlkokullarda tekli öğretime geçilmesi, ilkokullarda haftalık ders
saatinin 30 ders saati olması (25 saati zorunlu, 5 saati serbest
etkinlikler olarak yürütülmesi). Serbest etkinlik saatlerinin
veli-öğrenci talepleri de dikkate alınarak okul idaresince belirlenmesi;
görsel sanatlar ve müzik derslerinin haftada en az 2’şer ders saati
olması; 5 saatlik oyun ve fiziki etkinlikler dersinin 2 saatinin beden
eğitimine ayrılması önerileri benimsendi.
İkokul 1, 2. ve 3.
sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ilkokul 1,
2. ve 3. sınıflar için hazırlanacak olan din kültürü ve ahlak bilgisi
dersi öğretim programlarında da çoğulcu anlayışa yer verilmesi önerisi
de oylandı. Oylama öncesi, önerge de değişiklik verenlere 2
dakikalık söz verildi.
Eğitim Sen "din ve ahlak derslerinin
ayrılması ve zorunlu din derslerinin AİHM kararı doğrultusunda
kaldırılması" şeklinde öneri sundu.
Eğitim Bir Sen Genel Başkanı
Ahmet Gündoğdu ise Anayasa da zorunlu ders olduğunu ve daha önce bu
derslerin zorunlu olmamasının uygulayıcılardan kaynaklandığını söyledi.
Eğitim İş Başkanı Veli Demir de bu önergenin Anayasa'ya, ulusal ve
uluslararası yargıya ve pedagojiye aykırı olduğunu iddia etti. Demir,
çocukların 11-12 yaşına kadar somut düşünme döneminde olduğunu
aktardı. Katılımcılardan bir de Piage'nin görüşlerine göre, çocukların
11-12 yaşlarda soyut düşünmeye başladığını bu düşüncelerin artık revize
edilmesi gerektiğini dile getirdi. Oylamanın ardından değişiklik
önergesi reddedildi.
DES Genel Başkanı Gürkan Avcı'nın din
kültürü ve ahlak bilgisi müfredatındaki Alevilikle ilgili bölümlerin
gözden geçirilerek, nitelik ve nicelik olarak geliştirilmesi yönündeki
önerisinin görüşülüp görüşülmemesini üyelere soruldu. Ancak öneri kabul
edilmedi.
Oylama sonucu ilkokul 1, 2. ve 3. sınıflara da din
kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ilkokul 1, 2. ve 3.
sınıflar için hazırlanacak din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim
programlarında da çoğulcu anlayışa yer verilmesi önerisi benimsendi.