Blush kızarmak Wim Vandekeybus 2005 deneysel dans film Original music by David Eugene Edwards
660 MB
Languages: Mix of English, Russian, Spanish and French | Subtitles: English - French - Spanish - Dutch embedded subs
Dance film - Experimental
Direction and Choreography: Wim Vandekeybus
Original music: David Eugene Edwards
Belgium - 2005 - color
Cast: Laura Arís Alvarez, Elena Fokina, Jozef Frucek, Ina Geerts, Robert M. Hayden, Germán Jauregui Allue, Linda Kapetanea, Thi-Mai Nguyen, Thomas Steyaert, Wim Vandekeybus...
also featuring David Eugene Edwards, Daniel McMahon, Ordy Garrison, Shane Trost
After having discovered the medium of film during the registration of his first performances (for the dance videos "Roseland" and "La Mentira" – both directed by Wim Vandekeybus, Walter Verdin and Octavio Iturbe), Wim Vandekeybus directed his first short film "Elba and Federico" in 1993. This film became the basis for the production "Her Body Doesn't Fit Her Soul".
From this moment onwards film became a constant value in Wim's work; an extra outlet for his wild imagination, an important and essential element in his performances. Wim Vandekeybus barely makes performances without integrating the medium of film. More recent short-films such as "The Last Words" and "Inasmuch…" were not only inherent parts of the performances; they also lead their life the art and short film circuit.
Besides the short films and film and video fragments that are part of the performances, Wim Vandekeybus has directed several video adaptations of his dance productions. By putting elements of his performances in other contexts and locations, Wim Vandekeybus gives them a totally new dynamic and rhythm.
In May and June of 2004 Wim Vandekeybus shot a 52-minute feature based on his successful performance "Blush". Carried by the music of David Eugene Edwards and Woven Hand and with texts by the Flemish author Peter Verhelst, "Blush" is a dazzling voyage swinging between the heavenly landscapes of Corsica and the slummiest depths of Brussels.
It is an exploration of the savage subconscious, of mythical forests, of conflicting instincts, of imagination, where the body has reasons unknown to the mind. In dance sequences of attraction, confrontation and repulsion the performers take on animal metamorphoses…
ilk performansları kayıt sırasında filmin orta keşfetti yaptıktan sonra (dans klipleri 'Roseland' ve 'La Mentira' için - Wim Vandekeybus, Walter Verdin ve Octavio Iturbe yönettiği her ikisi), Wim Vandekeybus ilk kısa filmi 'Elba yönetti 1993 yılında ve Federico. Bu film 'Her Soul Fit mu Her Body' üretim için temel oldu.
onun vahşi hayal gücü, kendi performansları önemli ve temel unsur için ekstra bir çıkış, bu andan itibaren film Wim çalışmaları içinde sabit bir değer haline kadar. Wim Vandekeybus ancak filmin orta entegre olmadan gösterileri yapar. 'Son Sözler' ve 'mademki ...' gibi daha yakın kısa film gösterileri sadece doğal parçaları değildi; aynı zamanda onların yaşam sanat ve kısa film devre kurşun.
kısa filmler ve performanslar parçası olan film ve video parçaları yanında, Wim Vandekeybus dansıyla yapımları birkaç video uyarlamalar yönetti. başka bağlamlarda ve yerlerde yaptığı gösterileri unsurları koyarak, Wim Vandekeybus onları yepyeni bir dinamik ve ritim verir.
Mayıs ve 2004 Wim Vandekeybus yılının Haziran ayında başarılı bir performans 'Blush' dayalı bir 52 dakikalık özelliği vurdu. David Eugene Edwards ve Dokuma El müzik ve Flaman yazar Peter Verhelst metinleri ile taşınan, 'Blush' Korsika göksel manzara ve Brüksel'in slummiest derinlikleri arasında sallanan göz kamaştırıcı bir yolculuk olduğunu.
Bu çelişkili içgüdü, vücut nedenler akla bilinmeyen vardır hayal olan efsanevi ormanların vahşi bilinçaltı bir keşif, vardır. cazibe, çatışma ve itme dans dizileri ise performans hayvan metamorfozuna almak ...
IMDB
MU: HERE
RS: HERE
Mix of English, Russian, Spanish and French audio track + English - French - Spanish - Dutch subs
No Pass
"duvarları yıkarız" "O duvar O duvarınız Vııızz gelir Bize Vııızzzz." Nâzım Hîkmet Ran (NHR) "duyan da okur; duymak için kör olmak mı lâzım?" "kör olmada gör beni" "Robin hood bugün yaşasaydı medyadaki tekelleşmeyi bir numaralı düşman olarak görürdü" 15 05 2010 cannes film festivali Russel Crowe "aslında robin hood yok cesur yürek var Robin Hood does not actually have a brave heart" Mel Gibson 07 01 2011 cuma azsonra.blogspot.com