insanlar ile Medya ve Matematiksel Düşünce yeni organizasyon
Humans with Media and the Re organization of Mathematical Thinking
edition 2005 238 pages 12,7 mb
This book offers a new conceptual framework for reflecting on the role of information and communication technology in mathematics education. Borba and Villarreal provide examples from research conducted at the level of basic and university-level education, developed by their research group based in Brazil, and discuss their findings in the light of the relevant literature. Arguing that different media reorganize mathematical thinking in different ways, they discuss how computers, writing and speech transform education at an epistemological as well as a political level. Modeling and experimentation are seen as pedagogical approaches which are in harmony with changes brought about by the presence of information and communication technology in educational settings.
Depositfiles
Turbobit
Filesonic
Bu kitabın matematik eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin rolünü yansıtan yeni bir kavramsal çerçeve sunmaktadır.
Borba ve Villarreal, Brezilya merkezli araştırma grubu tarafından geliştirilen ve temel üniversite düzeyinde eğitim düzeyinde yapılan araştırma örnekler sunan ve ilgili literatür ışığında bulguları tartışılmaktadır.
Farklı bir ortam farklı şekillerde matematiksel düşünme yeniden savunan, bu bilgisayarlar, yazma ve konuşma nasıl bir siyasi düzeyde de epistemolojik bir eğitim dönüşümü tartışıyorlar.
Modelleme ve deneme eğitim ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojisinin varlığı ile ilgili ortaya çıkan değişimler ile uyum içinde pedagojik yaklaşımlar olarak görülmektedir.
Humans with Media and the Re organization of Mathematical Thinking
edition 2005 238 pages 12,7 mb
This book offers a new conceptual framework for reflecting on the role of information and communication technology in mathematics education. Borba and Villarreal provide examples from research conducted at the level of basic and university-level education, developed by their research group based in Brazil, and discuss their findings in the light of the relevant literature. Arguing that different media reorganize mathematical thinking in different ways, they discuss how computers, writing and speech transform education at an epistemological as well as a political level. Modeling and experimentation are seen as pedagogical approaches which are in harmony with changes brought about by the presence of information and communication technology in educational settings.
Depositfiles
Turbobit
Filesonic
Bu kitabın matematik eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin rolünü yansıtan yeni bir kavramsal çerçeve sunmaktadır.
Borba ve Villarreal, Brezilya merkezli araştırma grubu tarafından geliştirilen ve temel üniversite düzeyinde eğitim düzeyinde yapılan araştırma örnekler sunan ve ilgili literatür ışığında bulguları tartışılmaktadır.
Farklı bir ortam farklı şekillerde matematiksel düşünme yeniden savunan, bu bilgisayarlar, yazma ve konuşma nasıl bir siyasi düzeyde de epistemolojik bir eğitim dönüşümü tartışıyorlar.
Modelleme ve deneme eğitim ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojisinin varlığı ile ilgili ortaya çıkan değişimler ile uyum içinde pedagojik yaklaşımlar olarak görülmektedir.