"Philosophizing the Everyday: Revolutionary Praxis and the Fate of Cultural Theory"
Devrimci Pratik ve Kültür Teorisi Gündelik kader felsefesi
by John Roberts
Marxism and Culture
Рlutо Рrеss 2006 153 pages PDF/epub 1 MB
After modernism and postmodernism, it is argued, the everyday supposedly is where a democracy of taste is brought into being - the place where art goes to recover its customary and collective pleasures, and where the shared pleasures of popular culture are indulged, from celebrity magazines to shopping malls. John Roberts argues that this understanding of the everyday downgrades its revolutionary meaning and philosophical implications.
Bringing radical political theory back to the centre of the discussion, author shows how notions of cultural democratization have been oversimplified. Asserting that the everyday should not be narrowly identified with the popular, Roberts critiques the way in which the concept is now overly associated with consumption and 'ordinariness'. Engaging with the work of key thinkers including, Lukács, Arvatov, Benjamin, Lefebvre, Gramsci, Barthes, Vaneigem, and de Certeau, Roberts shows how the concept of the everyday continues to be central to debates on ideology, revolution and praxis.
He offers a lucid account of different approaches that developed over the course of the twentieth century, making this an ideal book for anyone looking for a politicised approach to cultural theory.
Contents
Preface
Prologue: Dangerous Memories
1 The Everyday and the Philosophy of Praxis
2 The Everyday as Trace and Remainder
3 Lefebvre’s Dialectical Irony: Marx and the Everyday
Epilogue
Notes
Bibliography
Index
sanat geleneksel ve kolektif zevkleri kurtarmak için gider yeri, nerede ve popüler kültürün ortak zevkleri indulged olan, ünlü dergilerinden - modernizm ve postmodernizm sonra, günlük sözde tat bir demokrasi olma getirilen yerdir iddia edilmektedir alışveriş merkezleri. John Roberts savunuyor günlük notunu düşürdü devrimci anlam ve felsefi etkileri bu anlayış.
geri tartışmanın merkezine radikal siyasal teori getiren yazar kültürel demokratikleşme kavramları basitleştirilmiş olmuştur gösterir. gündelik dar popüler özdeşleşen gerektiğini ileri süren Roberts hangi kavram şimdi aşırı tüketimi ve 'ordinariness' ile ilişkili olduğu şekilde eleştiriler. Lukács, Arvatov, Benjamin, Lefebvre, Gramsci, Barthes, Vaneigem ve de Certeau, Roberts, gibi önemli düşünürlerin çalışmaları ile Buluşturmak günlük kavramı ideoloji, devrim ve pratiği üzerinde tartışmalara merkezi olmaya devam etmektedir gösterir.
O bu kültürel teori bir politize bir yaklaşım arayan herkes için ideal bir kitap yapma, yirminci yüzyıl boyunca geliştirilen farklı yaklaşımlar berrak bir hesap sunar.
Içindekiler
Önsöz
Prolog: Tehlikeli Memories
1 ve Praxis Felsefesi Gündelik
2 ve Kalan İz olarak Gündelik
3 Lefebvre's Diyalektik İroni: Marx ve Gündelik
Sonuç bölümü
Notlar
Bibliyografya
Indeks
Devrimci Pratik ve Kültür Teorisi Gündelik kader felsefesi
by John Roberts
Marxism and Culture
Рlutо Рrеss 2006 153 pages PDF/epub 1 MB
After modernism and postmodernism, it is argued, the everyday supposedly is where a democracy of taste is brought into being - the place where art goes to recover its customary and collective pleasures, and where the shared pleasures of popular culture are indulged, from celebrity magazines to shopping malls. John Roberts argues that this understanding of the everyday downgrades its revolutionary meaning and philosophical implications.
epub: epub MegaUp Download • | • epub ES Download
PDF: pdf MegaUp Mirror • | • pdf ES Download
Bringing radical political theory back to the centre of the discussion, author shows how notions of cultural democratization have been oversimplified. Asserting that the everyday should not be narrowly identified with the popular, Roberts critiques the way in which the concept is now overly associated with consumption and 'ordinariness'. Engaging with the work of key thinkers including, Lukács, Arvatov, Benjamin, Lefebvre, Gramsci, Barthes, Vaneigem, and de Certeau, Roberts shows how the concept of the everyday continues to be central to debates on ideology, revolution and praxis.
He offers a lucid account of different approaches that developed over the course of the twentieth century, making this an ideal book for anyone looking for a politicised approach to cultural theory.
Contents
Preface
Prologue: Dangerous Memories
1 The Everyday and the Philosophy of Praxis
2 The Everyday as Trace and Remainder
3 Lefebvre’s Dialectical Irony: Marx and the Everyday
Epilogue
Notes
Bibliography
Index
sanat geleneksel ve kolektif zevkleri kurtarmak için gider yeri, nerede ve popüler kültürün ortak zevkleri indulged olan, ünlü dergilerinden - modernizm ve postmodernizm sonra, günlük sözde tat bir demokrasi olma getirilen yerdir iddia edilmektedir alışveriş merkezleri. John Roberts savunuyor günlük notunu düşürdü devrimci anlam ve felsefi etkileri bu anlayış.
geri tartışmanın merkezine radikal siyasal teori getiren yazar kültürel demokratikleşme kavramları basitleştirilmiş olmuştur gösterir. gündelik dar popüler özdeşleşen gerektiğini ileri süren Roberts hangi kavram şimdi aşırı tüketimi ve 'ordinariness' ile ilişkili olduğu şekilde eleştiriler. Lukács, Arvatov, Benjamin, Lefebvre, Gramsci, Barthes, Vaneigem ve de Certeau, Roberts, gibi önemli düşünürlerin çalışmaları ile Buluşturmak günlük kavramı ideoloji, devrim ve pratiği üzerinde tartışmalara merkezi olmaya devam etmektedir gösterir.
O bu kültürel teori bir politize bir yaklaşım arayan herkes için ideal bir kitap yapma, yirminci yüzyıl boyunca geliştirilen farklı yaklaşımlar berrak bir hesap sunar.
Içindekiler
Önsöz
Prolog: Tehlikeli Memories
1 ve Praxis Felsefesi Gündelik
2 ve Kalan İz olarak Gündelik
3 Lefebvre's Diyalektik İroni: Marx ve Gündelik
Sonuç bölümü
Notlar
Bibliyografya
Indeks