Azsonra Birazdan Şimdi Biz Türkiye'yiz. MarmaraYenikapı Ahsarla #etiket

16 Haziran 2011 Perşembe

Moldova ve Ukrayna Ermenistan Azerbaycan Gürcistan Türkiye Doğu Avrupa ve Güney Kafkasya'da Kalkınma OECD 14 June 2011 296 pages

Development in Eastern Europe and the South Caucasus Armenia, Azerbaijan Georgia Republic of Moldova and Ukraine
Moldova ve Ukrayna Ermenistan Azerbaycan Gürcistan Türkiye Doğu Avrupa ve Güney Kafkasya'da Kalkınma OECD  14 June 2011  296 pages


The studies contained in this volume demonstrate that the potential is still there and that the measures that need to be taken to realise that potential are feasible and affordable. Some of them can have an almost immediate effect, such as easing access to finance for small and medium-sized enterprises and opening up new markets for the region’s goods. Others are more medium-term, such as redeveloping product lines in the steel industry or in agriculture.




The economic crisis, the second economic shock to hit the Eastern Europe and the South Caucasus region after the collapse of the Soviet Union, has been a warning and a call to action. The region has many advantages and much potential, but some of this was squandered during the boom years of the 2000s.

Some of the most critical reforms, like raising the level of education and improving health care, will require political and economic investment over the long term.

None of the recommendations in this book are, however, beyond the bounds of possibility. Governments and the private sector have an interest in implementing reforms to diversify the economy and improve the distribution of revenues. Given the enormous potential of the Eastern European and South Caucasus countries, the region has every reason to be confident about its future.

TABLE CONTENTS
ACRONYMS AND ABBREVIATIONS
PREFACE
EXECUTIVE SUMMARY AND POLICY CONCLUSIONS
CHAPTER 1 ARMENIA: COUNTRY REVIEW
CHAPTER 2 AZERBAIJAN: COUNTRY REVIEW
CHAPTER 3 GEORGIA: COUNTRY REVIEW
CHAPTER 4 REPUBLIC OF MOLDOVA: COUNTRY REVIEW
CHAPTER 5 UKRAINE: COUNTRY REVIEW


Bu hacim bulunan çalışmalar potansiyeli hala orada olduğunu ve gereken önlemleri bu potansiyeli gerçekleştirmek için alınması gereken makul ve uygun olduğunu göstermektedir. Bazıları bu tür küçük ve orta ölçekli işletmelerin finansmana erişimi kolaylaştırılması ve bölgenin mallar için yeni pazarlar açılması gibi, neredeyse hemen etkisi olabilir. Diğerleri gibi çelik endüstrisinde ya da tarımda ürün redeveloping olarak, daha çok orta vadelidir.


Ekonomik kriz, Doğu Avrupa ve Sovyetler Birliği'nin dağılmasından sonra Güney Kafkasya bölgesinde vurmak için ikinci ekonomik şok bir uyarı ve eylem çağrısı olmuştur. Bölge, ama pek çok avantajı ve çok potansiyeline sahip bu bazı 2000'lerin patlama yıllarında çarçur edildi.

en kritik reformların bazıları, eğitim düzeyinin yükseltilmesi ve iyileştirilmesi sağlık gibi, uzun vadede siyasi ve ekonomik yatırım gerektirir.

Bu kitaptaki önerilerin hiçbiri olasılığı sınırları ötesinde Ancak, vardır. Hükümetler ve özel sektör ekonomisi çeşitlendirmek ve gelir dağılımını iyileştirmek reformların uygulanmasında bir ilgi var.
 Doğu Avrupa ve Güney Kafkasya ülkelerinin büyük potansiyeli göz önüne alındığında, bölgenin geleceği hakkında emin olmak için her türlü sebep vardır.

İÇİNDEKİLER
KISALTMALAR VE KISALTMALAR
ÖNSÖZ
YÖNETİCİ ÖZETİ VE POLİTİKA SONUÇLAR
BÖLÜM 1 ERMENİSTAN: ÜLKE İNCELEMESİ
BÖLÜM 2 AZERBAYCAN: ÜLKE İNCELEMESİ
BÖLÜM 3 GÜRCİSTAN: ÜLKE İNCELEMESİ
MOLDOVA BÖLÜM 4 CUMHURİYETİ: ÜLKE İNCELEMESİ
BÖLÜM 5 UKRAYNA: ÜLKE İNCELEMESİ



Medvedev de 'en az üç çocuk' dedi 16 06 2011 perşembe

Medvedev de 'en az üç çocuk' dedi

Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev üç veya daha fazla çocuklu ailelere ücretsiz arazi verilmesi için Arazi Kanunu'nda yapılan değişiklikleri onayladı.

Kremlin'den yapılan açıklamada Medvedev'in 'Arazi Kanunu' imzaladığı belirtildi. Açıklamada,

 "Yapılan değişiklikler doğrultusunda, devlet ve belediye elinde bulunan boş araziler üç veya daha fazla çocuklu vatandaşların bireysel konut yapmaları için ücretsiz şekilde tahsis edilecek"

 ifadeleri yer aldı.

Rusya'nın aldığı bu tedbir ülkede yaşanan nüfus sorununun önlenmesi ve çok çocuklu ailelere destek sağlamak için düşünülen hükümet politikasının bir parçası.

Medvedev, Kasım ayında yaptığı yıllık ulusa sesleniş konuşmasında çok çocuklu ailelerin desteklenmesine yönelik bir dizi öneri sıralamıştı.

Konuşmasında Rusya'nın azalan nüfusu ile ilgili değerlendirmede bulunan Dmitri Medvedev, bölge yetkililerine seslenerek çok çocuklu ailelere ev yapmaları için arazi tahsis etmeleri teklifinde bulunmuştu.

Rusya Başkanı, ayrıca bu ailelere vergi muafiyeti de getirilmesini istemişti.
Azsonra Birazdan Şimdi Biz Türkiye'yiz.