Eğitim Diyaloglar: Üretken etkileşimini anlamak ve Geliştirilmesi
Educational Dialogues: Understanding and Promoting Productive interaction
Educational Dialogues provides a clear, accessible and well-illustrated case for the importance of dialogue and its significance for learning and teaching. The contributors characterise the nature of productive dialogues, to specify the conditions and pedagogic contexts within which such dialogues can most effectively be resourced and promoted.
Drawing upon a broad range of theoretical perspectives, this collection examines:
theoretical frameworks for understanding teaching and learning dialogues
teacher-student and student-student interaction in the curricular contexts of mathematics, literacy, science, ICT and philosophy
the social contexts supporting productive dialogues
implications for pedagogic design and classroom practice.
Bringing together contributions from a wide range of internationally renowned researchers, this book will form essential reading for all those concerned with the use of dialogue in educational contexts.
FileSonic
Eğitim Diyaloglar, açık, erişilebilir ve iyi resimli bir öğrenme ve öğretme için diyalog ve önemini önemini bir durumda sağlar. Katkıda bulunan bu tür diyalogların en etkili şekilde kaynak sağlanması ve teşvik edilmesi içinde koşullar ve pedagojik bağlamlarda belirtmek için, verimli diyaloglar doğasını karakterize eder.
Teorik bakış açıları geniş bir yelpazede üzerine Çizim, bu koleksiyon inceler:
öğretme ve öğrenme diyalogları anlamak için teorik çerçeveler
öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimi, matematik, okuma-yazma, fen, BİT ve felsefe müfredat bağlamlarda
verimli diyaloglar destekleyen toplumsal bağlamlarda
pedagojik tasarım ve sınıf uygulamaları etkileri.
Geniş bir yelpazede uluslararası üne sahip araştırmacıların katkılarıyla bir araya getiren bu kitap, eğitim bağlamında diyalog kullanımı ile ilgili tüm insanlar için temel bir okuma oluşturacaktır.
Educational Dialogues: Understanding and Promoting Productive interaction
Karen Littleton,
"Educational Dialogues: Understanding and Promoting Productive interaction"
2010 368 pages 1.8 MB
2010 368 pages 1.8 MB
Educational Dialogues provides a clear, accessible and well-illustrated case for the importance of dialogue and its significance for learning and teaching. The contributors characterise the nature of productive dialogues, to specify the conditions and pedagogic contexts within which such dialogues can most effectively be resourced and promoted.
Drawing upon a broad range of theoretical perspectives, this collection examines:
theoretical frameworks for understanding teaching and learning dialogues
teacher-student and student-student interaction in the curricular contexts of mathematics, literacy, science, ICT and philosophy
the social contexts supporting productive dialogues
implications for pedagogic design and classroom practice.
Bringing together contributions from a wide range of internationally renowned researchers, this book will form essential reading for all those concerned with the use of dialogue in educational contexts.
FileSonic
Eğitim Diyaloglar, açık, erişilebilir ve iyi resimli bir öğrenme ve öğretme için diyalog ve önemini önemini bir durumda sağlar. Katkıda bulunan bu tür diyalogların en etkili şekilde kaynak sağlanması ve teşvik edilmesi içinde koşullar ve pedagojik bağlamlarda belirtmek için, verimli diyaloglar doğasını karakterize eder.
Teorik bakış açıları geniş bir yelpazede üzerine Çizim, bu koleksiyon inceler:
öğretme ve öğrenme diyalogları anlamak için teorik çerçeveler
öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimi, matematik, okuma-yazma, fen, BİT ve felsefe müfredat bağlamlarda
verimli diyaloglar destekleyen toplumsal bağlamlarda
pedagojik tasarım ve sınıf uygulamaları etkileri.
Geniş bir yelpazede uluslararası üne sahip araştırmacıların katkılarıyla bir araya getiren bu kitap, eğitim bağlamında diyalog kullanımı ile ilgili tüm insanlar için temel bir okuma oluşturacaktır.