Tarihi ipek yolu "tren yolu" oluyor...
Dev projenin Türkiye ayağı tüm hızıyla devam ediyor.
27 Mayıs 2013 Pazartesi
Türkiye için önemli projelerden biri de Bakü-Tiflis-Kars demiryolu
projesi. Marmaray'la birlikte Avrupa'yı Asya'ya bağlayacak çalışma,
Türkiye'nin Kafkaslara açılan yolu olacak. Demir ipek yolu olarak
adlandırılan proje tamamlandığında, yük taşımacılığında Türkiye ciddi
bir kazanç sağlayacak.
Avrupa'dan Çin'e demir yolu ile kesintisiz taşımacılık hedefleniyor. Bu
amaçla 2008'de temeli atılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında
çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Türkiye’yi Kafkaslara ve oradan da
Asya’ya bağlayacak projede kapsamında 105 kilometre yeni demiryolu
yapılıyor. Proje kapsamında yapılan 105 kilometrelik yeni demiryolunun
73 kilometresi Türkiye’de yapılıyor ve bu proje hayata geçirildiğinde
Bakü’ye kadar gidecek demir yolunun toplam uzunluğu 750 kilometreyi
bulacak.
Projenin Türkiye ayağının yürütüldüğü yerler tamamen şantiyeye dönmüş
durumda. Çift hat üzerine inşaa edilen demiryolu için dağlar kazıldı,
devasa tüneller yapıldı. Konuyla ilgili Kars millet vekili Ahmet Arslan
"Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi sadece Kars için değil gerçekten
Türkiye için, dünya için önemli bir proje. Zira Londra’dan Pekin’e kadar
demiryolu hattını kesintisiz hale getirecek ve ipek yolunu tekrar demir
ipek yolu olarak canlandıracak, Marmaray’la birlikte dünyanın en önemli
projelerinden.” dedi.
Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımacılığının tamamen demir yoluna kaydırılması planlanıyor.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı ile Türkiye bu taşımacılıktan ciddi
oranda kazanç elde edecek. Bakü-Tiflis-Kars demiryolunu önemli kılan
diğer proje de Marmaray.
Marmaray projesiyle beraber büyük bir önem arz eden Bakü-Tiflis-Kars
demiryolu projesi hayata geçirildiğinde Londra’dan Şangay’a kadar
kesintisiz bir demiryolu ağı sağlanmış olacak. Ve böylece Türkiye yük
taşımacılığında dünyada önemli bir noktaya gelmiş olacak. Demir ipek
yolu ile yılda 6 buçuk milyon ton yük ve bir milyon yolcu taşınması
hedefleniyor.