Azsonra Birazdan Şimdi Biz Türkiye'yiz. MarmaraYenikapı Ahsarla #etiket

27 Mayıs 2013 Pazartesi

Tarihi ipek yolu "tren yolu" oluyor Dev projenin Türkiye ayağı tüm hızıyla devam ediyor 27 Mayıs 2013 Pazartesi


Tarihi ipek yolu "tren yolu" oluyor...

Dev projenin Türkiye ayağı tüm hızıyla devam ediyor.

27 Mayıs 2013 Pazartesi

Türkiye için önemli projelerden biri de Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi. Marmaray'la birlikte Avrupa'yı Asya'ya bağlayacak çalışma, Türkiye'nin Kafkaslara açılan yolu olacak. Demir ipek yolu olarak adlandırılan proje tamamlandığında, yük taşımacılığında Türkiye ciddi bir kazanç sağlayacak.

 



Avrupa'dan Çin'e demir yolu ile kesintisiz taşımacılık hedefleniyor. Bu amaçla 2008'de temeli atılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Türkiye’yi Kafkaslara ve oradan da Asya’ya bağlayacak projede kapsamında 105 kilometre yeni demiryolu yapılıyor. Proje kapsamında yapılan 105 kilometrelik yeni demiryolunun 73 kilometresi Türkiye’de yapılıyor ve bu proje hayata geçirildiğinde Bakü’ye kadar gidecek demir yolunun toplam uzunluğu 750 kilometreyi bulacak. 

 

Projenin Türkiye ayağının yürütüldüğü yerler tamamen şantiyeye dönmüş durumda. Çift hat üzerine inşaa edilen demiryolu için dağlar kazıldı, devasa tüneller yapıldı.  Konuyla ilgili Kars millet vekili Ahmet Arslan  "Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi sadece Kars için değil gerçekten Türkiye için, dünya için önemli bir proje. Zira Londra’dan Pekin’e kadar demiryolu hattını kesintisiz hale getirecek ve ipek yolunu tekrar demir ipek yolu olarak canlandıracak, Marmaray’la birlikte dünyanın en önemli projelerinden.” dedi.

 

Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımacılığının tamamen demir yoluna kaydırılması planlanıyor.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı ile Türkiye bu taşımacılıktan ciddi oranda kazanç elde edecek. Bakü-Tiflis-Kars demiryolunu önemli kılan diğer proje de Marmaray.

 

Marmaray projesiyle beraber büyük bir önem arz eden Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi hayata geçirildiğinde Londra’dan Şangay’a kadar kesintisiz bir demiryolu ağı sağlanmış olacak. Ve böylece Türkiye yük taşımacılığında dünyada önemli bir noktaya gelmiş olacak. Demir ipek yolu ile yılda 6 buçuk milyon ton yük ve bir milyon yolcu taşınması hedefleniyor.

Azsonra Birazdan Şimdi Biz Türkiye'yiz.