Avrasya Tüneli'nde bin 180 metreye ulaşıldı
Tünelin yüzde 35'i tamamlandı; boğazın altında 2160 metrelik mesafe kazılacak..
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi)
çalışmaları, deniz tabanının altında devam ediyor. Tünel uzunluğu bin
180 metreyle yaklaşık yüzde 35 oranında tamamlanırken, Boğazın altında
kazılması gereken 2 bin 160 metrelik mesafe kaldı.
Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla
birbirine bağlayacak projenin çalışmaları yer altında ve yüzeyde devam
ediyor. Toplam tünel uzunluğu 5 bin 400 metre olan projenin Boğazın
altında kalan kısmı 3 bin 340 metre... Bağlantı yollarıyla toplamda 14
bin 600 metrelik uzunluğa sahip olacak Avrasya Tüneli Projesi’nin en
derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak.
Projede personel sayısı bin 310'a ulaştı
Deniz altında 3 bin 340 metrelik bölümü bulunan Avrasya Tüneli'nin
bin 180 metresi (yüzde 35) tamamlanırken tünelin deniz yüzeyi altında 2
bin 160 metrelik mesafesi daha kazılacak.
Mavi ve beyaz yakalı toplam personel sayısı bin 310'a ulaşan
projede, deniz tabanının altındaki tünelde tek vardiyada 40
kişi, bağlantı yolu tünellerinde ise tek vardiyada 50 kişi çalışıyor.
Şantiyelerde çalışmalar 24 saat boyunca devam ediyor. Projede toplam 91
iş makinesi kullanılırken, bunun 17'si ekskavatör, 15'i vinç, 6'sı ise
kamyon olarak sıralanıyor.
Tüneli 120 metre uzunluğundaki "Tırtıl" açıyor
Projenin belkemiğini ise "Tırtıl" adı verilen 120 metre uzunluğundaki
dev Tunnel Boring Machine (TBM) makinesinin çalışmaları oluşturuyor.
Doğal afetlere karşı dayanıklı olarak inşa edilen tünelin 13,7 metre
kazı çapına sahip enini tamamen kaplayan araç, İstanbul Boğazı'nın
tabanının altından toprağı kazarak iç çeperi inşa ediyor.
"Tırtıl"ın, uzunluğu ve modern kazı ve segman yerleştirme
biçimleriyle Türkiye'deki en üstün kazı makinesi olduğu belirtiliyor.
Yetkililer, projenin şantiyelerinde şu ana kadar, ölüme ya da ciddi
yaralanmaya sebebiyet verecek bir iş kazası meydana
gelmediğini kaydetti. İş güvenliği uyarı levhalarının sıklıkla
kullanıldığı şantiyede personelin düzenli olarak denetlendiği
belirtildi.
Türk-Güney Kore ortaklığı 1,3 milyar dolara inşa ediyor
Temeli 26 Şubat 2011'de atılan Avrasya Tüneli’nin tasarım, inşaat ve
24 yıl 5 ay süreyle işletilmesi, Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney
Kore’den SK E&C’nin kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım
AŞ (ATAŞ) tarafından Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek.
Proje için 1,3 milyar dolar yatırım yapılacak.
Avrasya Tüneli geçiş ücreti, otomobiller için 4 dolar+KDV ve minibüsler için 6 dolar+KDV tutarı karşılığı Türk Lirası olacak.
Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu İstanbul'da yolculuk
süresini önemli ölçüde azaltarak, Asya ve Avrupa yakaları arasında 100
dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya kadar indirmeyi amaçlıyor.